בנוסף

זיכרונות מדונקירק

פינוי הכוחות של בעלות הברית מדונקירק והחופים הסמוכים בשנת 1940 ראה בעיני חלקם בממשלת בריטניה הישג משמעותי. לא חולק לחלוטין את זה על ידי ווינסטון צ'רצ'יל שהעיר כי המלחמות לא הושגו כאשר נסוג הכוחות. עם זאת, אלה שבסופה החד של 'מבצע דינמו' - הגברים בחופי הים ו'סירות קטנות 'שבאו להצילם - עברו חוויה שאיש לא ישכח שם. להלן הסמל רג'ינלד קינג, רא"ע. המלך הפרטי דאז היה חלק מהמאבטח בדונקירק והוא בילה את שעותיו האחרונות ביבשת אירופה במגדל מים מחוץ לדה פאן בבלגיה. ב -31 במאירחוב הוטל עליו להשמיד את כל הציוד ולעשות את דרכו לדונקירק.

"אחרי שהמתין לסירה שתאסוף אותנו אחת הגיעה בסופו של דבר - והיינו מרוצים! עלינו בשומה כדי לעלות על הסירה ולהפתעתנו גילינו שהסירה היא 'HMS Worcester'. כשכל כך רבים מאיתנו עולים לחלק ממחלקת הרגלים של וורצסטר רא"ה ומידלנד, זה נראה כמו סימן. השלט לא נמשך זמן רב מכיוון שבאקדח אקדח התנדבנו מהצד בגלל הצפיפות ונאלצנו לטפס למקומו במקומו בסירה זעירה. היינו מותקפים כל הזמן בנקודה זו והיה בהקלה הגענו לסירה הקטנה והצלחנו לאבטח כמה חללים. עם זאת לא עבר זמן רב, ואנחנו עצמנו בערמה אהבו סרדינים - זה על גבי זה - כשהם דוחסים כמה שיותר גברים פנימה. כשהמטוסים רצו אותנו זה היה בהקלה ששמענו מישהו קורא שיש בסירה כמה שהיא יכולה לשאת. ברגע שהאדם האחרון עלה על הסירה הקטנה שלנו, ה"ווסטרסטר "התנדף, עדיין מתנשא לגבעות. אולם, הסיבה היחידה ששמנו לב לכך הייתה בגלל שהגרמנים נכנסו ותקפו אותנו שלוש פעמים, אך אז הבחינו ב'ווורצ'סטר 'והחליטו להשאיר אותנו למטרה גדולה יותר. הבנו פתאום שהירידה מ'ווסטרסטר 'היא אולי ברכה בתחפושת, ולא גזר הדין המוות שלדעתנו ניתן. הם נתנו ל"ווסטרסטר "פטיש, כמעט טבעו אותה, ורק אחר כך שמענו שהיא הצליחה לצלוע חזרה לנמל. באשר לנו, כשהתחלנו להרגיש קצת יותר בטוחים, התחלנו להסתכל סביבנו - ככל שיכולנו - והרגע שהגושנה לידי ראתה שכדור ג'רי עבר דרך החפיסה שלו. אז שמתי לב שקטע מהעקב באחד ממגפי נעלם.

רק כעבור שנים הודיעו לי שהסירה עליה חזרתי הייתה 'Sundowner' וכי היא רק אי פעם נשא מקסימום 21 נוסעים. הייתי אחד מ -130 גברים שהיא החזירה באותו יום. גם על הסיפון, באופן מדהים בגיהינום שהיה דונקירק, היה חברתי הטובה ביותר סמ"ר מייג'ור ג'ק האנט, גונר סמפסון וגאנר קיימברידג ', כולנו ממלברן בוורששייר. המסע ארך 11 שעות ונראה שהסירה מסתובבת ככה וכי רובנו הגברים חולים. כמו שהיינו מעל השני, אתה יכול לדמיין את הבלגן.

נחתנו בערב של שבת 1 ביונירחוב בנמל רמסגייט. צעדנו מ'סאונובר 'לרכבת שהמתינה בתחנת רעמסגייט. שם אמרו לנו לישון, שהרכבת לא נוסעת לשום מקום, מכיוון שסביר שנשלח חזרה לקאלה ביום הקן. נאמר לנו רק בשעת בוקר מוקדמת שהרעיון הזה ננטש.

זה היה מאוד רגשי עבורי שנים אחר כך להיות מסוגל לבקר ב'סוונדוארנר 'בנמל רמסגייט ולהתפעל מגודלה, ולתהות איך לכל הרוחות היא הצליחה לדחוס כל כך הרבה מאיתנו לחלל כה קטן. "